lördag 7 juni 2014

What Maisie Knew

Igår var vi på fin fint 30 års kalas. God mat. Härliga människor. Sånadär människor som man tycker om trots att tiden går mellan att man ses. En trubadur och så kurragömmalek med B så klart! En härlig gårdag. Imorgon bär de av mot Värmland igen.

Här kommer ett film tips från idag: "What Maisie Knew". En underbar film filmad utifrån sexåriga Maisies perspektiv på världen och livet. Hur allt rör sig runt omkring henne, hur vuxna inte kan hålla sams. Slussar henne hit och dit. Hur hennes mamma ska på turné och hennes pappa flytta till england. Hur hon då och då hittar en trygg famn. Fin film. Om att vara förälder och att vara barn. Om barn som en gåva att vårda, en sällsam gåva.



Vilken kärlek har inte Fadern skänkt oss när vi får heta Guds barn. (1 Joh 3:1)


2 kommentarer:

  1. Hej! Jag hittade din blogg idag när jag sökte på konstnärssjäl. Tack för allt fint du skriver och delar här. I morgon ska jag vara på vackra Frösövallen, Frösön, Jämtland för att medverka i ett offentligt samtal om mig och mitt liv. Huvudingredienserna är: Gårdagens bröd, översättning, surdeg, vedugn, Monastero di Bose, Italien och Kaxås. Behöver landa i mig själv, finna inspiration. Då hittade jag dig.och känner mig hemma. Tack! Grazie mille!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Kersti! Vad roligt att du kunde hitta hem här. Det värmer att höra. Hoppas du haft fina dagar i Jämtland. Bröd bak är kul! Hälsningar Jennie, tack ska du ha!

      Radera