måndag 28 juli 2014

Gud är stor

Jag har utmanats  i min bild av Gud den senaste tiden. Har påmints om hur stor Gud är, mycket större än vad jag vågar tro ibland. Saker sker som jag inte tror ska ske. Någon säger precis det där jag behöver höra. Något oväntat otroligt händer. Någon viskar i mitt öra: "jag finns, jag ser dig och är med dig i allt".

Inget är för underbart, häftigt, vackert för dig för att du inte ska kunna utföra det, bära det och vara i det. Inget är heller för mörkt, tungt, jobbigt för dig för att du inte ska vara mitt i det, känna det och vara i det.Du är stor Gud! Allt ryms i dig. Ingenting är för vackert eller svårt för dig. Inget för litet eller stort. Jag vill våga tro det ännu mer. För du är stor!


Mitt första surdegsbröd från grunden! Ingenting är omöjligt =)

2 kommentarer:

  1. Otroligt! Imponerad men inte förvånad, du är så huslig. Ser mycket gott ut, måste ju också försöka en vacker dag :)

    SvaraRadera